(1)ဟားလ္(ပီတိ
အေျခေန)၌ အဘယ့္ေၾကာင့္ယိမ္းႏြဲ႔ လွဳပ္ရွားမွဳ မျပဳခဲ့ပါသနည္း ဟုေမးျမန္းခဲ့ေသာအခါ ဂ်ိဳနိုက္
ဘဂ္ဒါဒီ သခင္က က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ ၏ ေအာက္ပါအာယသ္ကို တင္ျပခဲ့သည္။
။။။သို႔ရာတြင္ အသင္တို႔က အလြန္ျမဲျမံ
ခိုင္ခံ့ေသာ အစိုင္အခဲမ်ားျဖစ္သည္ဟု ထင္မွတ္သည့္ ေတာင္မ်ားအားမိုးတိမ္မ်ားလြင့္ပါးဘိသကဲ့သို႔
လြင့္ပါးသြားသည္ကို အသင္တို႔ေတြ႔ျမင္ရေပမည္။။။
ဓမၼခရီးေပါက္ေနသူ
၏ ယိမ္းႏြဲ႔ လွဳပ္ရွားျခင္း၌ ျပင္ပဗဟိဒၶိအားျဖင့္စည္း၀ါးက်က် လွဳပ္ရွားမွုမရွိေခ်။
အတြင္း အဇၽြတၱ ၏ လွုပ္ရွားမွုသာလ်င္ ရွိသည္။၀ဟာဒသ္ ၏စခန္းသည္ ၄င္း၏လွည့္ပတ္ယိမ္းႏြဲ႔ျခင္း ၌
ခသ္ရာသ္
(ကြဲျပားျခားနားမွုအမ်ား)၏ အမ်ားအျပားျဖစ္လာသည္။ ဖြင့္ထားေပးျခင္း ခံရ ေသာ မ်က္စိမ်ားကသာလ်င္ ဤသည္ကို ျမင္နိုင္ၾကေပသည္။ဤယိမ္းႏြဲ႔မွုသည္ ကြန္း ဖယကူးန္(ျဖစ္ေစ။ထိုအခါ ျဖစ္လာသည္)။ျဖစ္ စဥ္အတြင္း အဇၽြတၱ မွ ဗဟိဒၶ(အေျခအေန)သို႔ ႆာသ္ေတာ္၏ လွုပ္ရွားမွုလည္းျဖစ္သည္။ ေခတ္ကာလတိုင္း၏ကုသုဗ္ မ်ားသည္ သဏာန္တူမ်ား၏ ျပန္လည္ရွင္သန္မွုျဖစ္စဥ္၌ မိမိတို႔ကိုယ္ကို ေလာ ကၾကီး၏ အနုျမဴမွုန္မ်ားႏွင့္အတူ ထပ္တူျပဳၾကသည္။
(ကြဲျပားျခားနားမွုအမ်ား)၏ အမ်ားအျပားျဖစ္လာသည္။ ဖြင့္ထားေပးျခင္း ခံရ ေသာ မ်က္စိမ်ားကသာလ်င္ ဤသည္ကို ျမင္နိုင္ၾကေပသည္။ဤယိမ္းႏြဲ႔မွုသည္ ကြန္း ဖယကူးန္(ျဖစ္ေစ။ထိုအခါ ျဖစ္လာသည္)။ျဖစ္ စဥ္အတြင္း အဇၽြတၱ မွ ဗဟိဒၶ(အေျခအေန)သို႔ ႆာသ္ေတာ္၏ လွုပ္ရွားမွုလည္းျဖစ္သည္။ ေခတ္ကာလတိုင္း၏ကုသုဗ္ မ်ားသည္ သဏာန္တူမ်ား၏ ျပန္လည္ရွင္သန္မွုျဖစ္စဥ္၌ မိမိတို႔ကိုယ္ကို ေလာ ကၾကီး၏ အနုျမဴမွုန္မ်ားႏွင့္အတူ ထပ္တူျပဳၾကသည္။
အခ်ိဳ႔ေသာ ေအာင္လီယာတို႔သည္ ဓမၼ ဂီတကို နားဆင္ေနစဥ္(ေစ့မအ္ျပဳေနစဥ္)ကာလ၌
နဖီလ္က်င့္စဥ္ျဖင့္ အရွင့္အနီးအပါးခစားခြင့္စခန္း (ကုရ္ဗိ န၀ါဖိလ္) အေျခအေနသို႕ေရာက္ေနၾက သည္။ ၄င္း တို႔သည္
အရွင္မွတဆင့္(အရွင္ႏွင့္တကြ) ေျပာဆိုၾကျပီး အရွင္မွတဆင့္ (အရွင္ႏွင့္တကြ)နား ဆင္ၾက သည္။ ၄င္းတို႔သည္
အမွန္တရားျဖစ္လာျပီး အရွင္ျမတ္သည္ ၄င္းတို႔၏(လုပ္ေဆာင္မွုဆိုင္ရာ)ကိရိယာ ျဖစ္လာသည္။
(ငါသည္
ေျပာဆိုသူ၊ငါသည္ ၾကားနာသူ ျဖစ္ျပီး ေလာကအေပါင္း၌ အျခားဟုသည္ အဘယ္သူပါနည္း)
ေရပုေဖာင္းသည္
မိမိႏွင့္ ပင္လယ္သမုဒၵရာ ၏ ထပ္တူညီမွဳကိုသိရွိသေဘာေပါက္သြားေလသည္။
အခ်ဳိ႔ေအာင္လီယာတို႔သည္(ဖရဇ္က်င့္စဥ္ျဖင့္
အရွင့္အနီးအပါး ခစားခြင့္ရွိျပီး) ကုရ္ဗိဖရိုင္ယဒ္ အေျခအေန သို႔ေရာက္သြားၾကျပီး ထိုအေျခအေနတြင္
၄င္းတို႔သည္ သီဆိုသူ၏ ႏွုတ္လွ်ာျဖင့္ေျပာၾကားျပီး ၄င္းတို႔၏ နားျဖင့္ နားျဖင့္ နားဆင္ေတာ္မူေသာ
အရွင္ျမတ္ကို ထိုးထြင္းညာဏ္ျဖင့္ သိျမင္ၾကကုန္သည္။ ဆိုလိုသည္မွာ အရွင္ျမတ္သည္ အမွန္တရားျဖစ္ျပီး
အဗ္ဒ္(ဖန္ဆင္းခံေက်းကၽြန္) သည္ အရွင္ျမတ္၏ အသံုးျပဳခံကိရိယာ ျဖစ္လာသည္။(ပင္လယ္သမုဒၵရာ
သည္ ေရပူေပါင္းနဲ႔တကြ မိမိ၏ တစ္ခုတည္းျဖစ္မွုကို သိရွိသတိျပဳမိသြားသည္။သီဆိုသူသည္ ဆိုင္းနိုင္း(ေဒသ)
မွ သစ္ပင္(ေလာင္ကၽြန္းလ်က္ရွိေသာ ျခံဳပုတ္။ ေမာရွည္ တမန္ေတာ္သည္ အလႅဟ္ႏွင့္ဆက္သြယ္မိစဥ္
ျခံဳပင္တြင္ နူရီေတာ္ကြန္႔ျမဴးျပီးမိးေတာက္ေသာ အပင္)
ျဖစ္လာျပီး
နားဆင္သူသည္ မူစာ(ေမာရွည္) ျဖစ္လာသည္။သို႔မွသာ သူ၏ခႏၵာအဂၤါအားလံုးသည္ သူ ၏ နားျဖစ္လာျပီး(သီဆိုသူ၏)
ေျပာစကားကို (ထိုနားျဖင့္ပင္)ၾကားရေလသည္။ သူ ဟူသည္ ေပ်ာက္ကြယ္သြား ေလသည္။
အခ်ိဳ႔ေသာ ေအာင္လီယာတို႔သည္( အိုင္း
- ဗ - အိုင္း) အေျခအေနသို႔ ေရာက္ရွိိၾကသည္ ။ ထို အေျခအေန တြင္ ၀ဟာဒါတ္ ၏ အေနအထားသည္ ၄င္းတို႔ကို
လႊမ္းမိုးထားသည္။ထိုအခါ ၄င္းတို႔သည္ (အိဗ္နု ၀ပ္တ္)၂ ျဖစ္လာၾကျပီး သီဆိုသူႏွင့္ သီဆိုမွုကို ၄င္းတို႔၏
အမွန္အရွိတရား အျဖစ္လည္းေကာင္း ၊၄င္းေကာင္းတို႔ ကိုယ္တိုင္ကို သီဆိုေနသူ ကိုယ္တိုင္အျဖစ္
လည္း ေကာင္း ေတြ႔ရွိ ၾကသည္။ ၄င္း တို႔ သည္ သီဆိုသူ၊ ေတး ကဗ်ာ၊လွဳပ္ရွားမွုမ်ား ႏွင့္ကိရိယာ
တန္ဆာပလာမ်ားကို ၀ဟ္ဒါနီယတ္(တစ္ခုတည္းသေဘာ ဧေကာဓေမၼာ)၏ျပင္ပ၌ၾကြင္းက်န္တည္ရွိေနမွုအျဖစ္ဘာတစ္ခုကိုမွမေတြ႔ရေတာ့ေခ်။သို႔ေသာ္အဘြတ္၀ါတ္၃ အဆင့္ သည္ပို၍ျမင့္မားလာသည္။သူသည္ေပါင္းစည္းညီညြတ္
သြားျခင္း(jum Ul Jum) စခန္းကို ထိုးထြင္း ညာဏ္ေပါက္သြားျပီးေနာက္ယင္းထက္ပိုနိမ့္ေသာဖရ္က္(ကြဲျပားျခားနားျခင္း)၏အဆင့္စခန္းသို႔ သက္ ဆင္း လာ သည္။ထိုအခါသူက ေစ့မအ္ ကိုလႊမ္းမိုးထားျပီး
ေစ့မအ္ က သူ႔ကို မလႊမ္းမိုးနိုင္ေတာ့ေပ။
(၂)(ေလာကုတၱရာစ်ာန္)ပီတိ (ecstacy) သည္ ဓမၼဂီတကိုနားဆင္ရာမွ သက္၀င္လွဳပ္ရွားလာသည့္
စည္း၀ါးတက်လွဳပ္ရွားမွုပင္ျဖစ္သည္။တမန္ေတာ္(ဆြ)သည္သာမန္အေျခအေနရပ္မ်ားတြင္ ယင္းကဲ့သို႔
လွဳပ္ရွား ျခင္း ကို တား ျမစ္ခဲ့သည္။
တမန္ေတာ္ မိန္႔ေတာ္မူခဲ့သည္။( အိုး
မူအာ၀ီယာ) အၾကင္သူဟာ ခ်စ္ရသူ အေၾကာင္း နားဆင္ရတဲ့အေပၚ ပီတိအေျခေနကိုမရရွိပါလ်င္ ထိုသူဟာ
အရွင့္ကို ရွာေဖြသူမဟုတ္ေပ။
ဂ်ိဳနိုက္သခင္ကအမိန္႔ရွိခဲ့သည္။ေစ့မအ္၌
ပီတိအေျခေနကို၇ရွိျခင္းသည္ အၾကင္သူအား ေယာင္းမြတ္မီသာလ္(ပဋိဥာဥ္ျပဳစဥ္)ေန႔က ၀ိဥာဥ္အေပါင္းအား
အရွင္ျမတ္မိန္႔ေတာ္မူသည္ကို အမွတ္ရေစ သည္။ေလာကုတၱရာစ်ာန္ပီတိဟူသည္ ငါး ကေရကိုေတာင့္တသကဲ့သို႔(သို႔တည္းမဟုတ္)
ပိုးဖလံက အလင္းရွိရာ မွန္အိမ္ဆီသို႔ တဟုန္ထိုးသြားသည့္ပမာ ျဖစ္သည္။ရံဖန္ရံခါတြင္ လူတို႔သည္
စ်ာန္ပီတိ အေျခ အေန၌ေသဆံုးကုန္ၾကသည္။ထို႔ေၾကာင့္ ဟရာမ္ဟု တားျမစ္ျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။
(၃)စတင္လမ္းလိုက္သူတစ္ဦးအဖို႔ ၄င္းအား
(ပီတိ) (ecstagy) အေျခအေနသို႔ေရာက္ရွိေစရန္ ဓမၼဂီတဆရာ၏ (ဓမၼ) ဂီတ လိုအပ္သည္။ ဓမၼခရီးေပါက္ေရာက္ေနသူတဦးအဖို႔မူ
ငွက္မ်ား၏ျမည္ေၾကြး(ေတးဆို)သံႏွင့္ ေလတိုက္ခတ္သံတို႔သည္ပင္ ၄င္းအတြက္လံုေလာက္ေသာ ဓမၼဂီတသံ
ျဖစ္လာသည္။ စတင္လမ္းလိုက္သူသည္ စိတ္ကူးလႊမ္းမိုးမွဳေအာက္၌ရွိသည္။ သူသည္ စကားလံုးမ်ား၌
၀မ္းေျမာက္ၾကည္ႏူးမွဳျဖစ္သည္။ ဤသည္ပင္အကာအရံတခုျဖစ္သည္။ ဓမၼခရီးေပါက္ေရာက္ေနသူမွာ
(အရွင့္ေပၚထြန္းမွဳအား) ထိုးထြင္းျမင္ေတြ႕ျခင္း၏လုပ္ရပ္၌ရွိေနသည္။ သူ႔ထံ၌ ဂီတသည္ ေမွးမွန္သြားသည္။
စိတ္ကူးယဥ္မွဳအကာအရံမွာ ပင့္တင္လွစ္ဟသြားေခ်ၿပီ။ “မဂ်ႏူးန္”သည္ “လိုင္လာ”ကိုျမင္ေတြ႔ခဲ့ေသာအခါ
သူ႔ကိုယ္သူ ေမ့ေလ်ာ့သြားသည္။ သူမက သူ႔ကို စကားေျပာဆိုခဲ့ေသာအခါတြင္ သူ႔ကုိယ္သူျပန္လည္သိရွိ
(သတိ၀င္)လာသည္။ ဆိုလိုသည္မွာ သူသည္ ေက်နပ္ပီတိစ်န္သမာပတ္၀င္စားေနေသာ အေျခအေနမွ ျပန္လည္နိမ့္ဆင္းေလွ်ာက်သြားခဲ့သည္။
‘ေစ့မအ္’ သည္ အရွင့္ေပၚထြန္းမွဳ
(epi;hanies) တြင္ နစ္ျမဳပ္စ်ာန္သမာပတ္၀င္ေနသူတို႔အား ၄င္းတို႔၏ ပံုမွန္စိတ္အေျခအေနသို႔
ျပန္လည္ေရာက္ရွိေစသည္။ သို႔ေသာ္ စတင္လမ္းလိုက္သူတစ္ဦးအတြက္ ‘ ေစ့မအ္’သည္ ဥာဏ္စဥ္စခန္းျမွင့္တင္ေပးႏုိင္ေသာ
က်င့္စဥ္တစ္ခုျဖစ္သည္။
(၄) တမန္ေတာ္မ်ား၏လမ္းသည္ နာမေတာ္မ်ား၏လမ္းႏွင့္
ျခားနား၏။ ထို႔ေၾကာင့္ နာမေတာ္မ်ား၏ (လမ္း)ကို က်မ္းျမတ္ကိုရ္အာန္၌ ဤသို႔ေဖာ္ျပခဲ့သည္။
‘မာမင္မ္၊ ဒဗၺတင္၊ အိလႅာဟု၀၊ အားခိဇြန္၊
ဗိနားဆြိယတိဟာ၊ အင္းန၊ ရဗၺီ၊ အလာဆြိရာတြင္ မုစ္တကီးမ’္ (၁၁:၅၆)
“(ပထ၀ီေျမျပင္၌) သြားလာၾကကုန္ေသာ သတၱ၀ါမွန္သမွ်တို႔၏
ဦးစြန္းဆံစသည္ ၄င္းတို႔၏ ‘ရဗၺ’၏လက္ေတာ္တြင္း၀ယ္ ရွိေပသည္။ ဧကန္မလြဲထို ‘ရဗၺ’သည္ ေျဖာင့္မတ္မွန္ကန္ေသာ
လမ္းေပၚ၌ပင္ ရွိေနေတာ္မူေပသတည္း။”
နာမေတာ္၏လမ္းကိုလိုက္နာရင္ ‘စာလိက္’သည္
တမန္ေတာ္မ်ား၏လမ္းသို႔ ခ်ဥ္းနင္း၀င္ေရာက္ရမည္။ သို႔ေသာ္လည္း ‘စာလိက္’သည္ ပီတိ(ecstacy)
အေျခအေန၌ ၄င္းအဆင့္ကို ျဖတ္ေက်ာ္သြားမည္ဆိုပါကလည္း သူ႔အားခြင့္လႊတ္ႏိုင္ေပသည္။
(ဂမၻီရ ဓမၼ စာအုပ္မွ ေစ့မ အခန္းကို မစုမြန္သြယ္မွ ကူးယူစာရိုက္ေပးသည္)
No comments:
Post a Comment